MIRR - Mary Immaculate Research Repository

    • Login
    View Item 
    •   Home
    • FACULTY OF ARTS
    • Roinn na Gaeilge
    • Gaeilge (Peer-reviewed publications)
    • View Item
    •   Home
    • FACULTY OF ARTS
    • Roinn na Gaeilge
    • Gaeilge (Peer-reviewed publications)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of MIRRCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Resources

    How to submitCopyrightFAQs

    Trasteangú san oideachas lán-Ghaeilge- deiseanna agus dúshláin (Pre-published)

    Citation

    Ó Ceallaigh, T.J. agus Ó Brolcháin, C. (2020). Trasteangú san oideachas lán-Ghaeilge: Deiseanna agus dúshláin, Taighde agus Teagasc 7, lgh. 155-170.
    Thumbnail
    View/Open
    Ó Brolcháin & Ó Ceallaigh (2018) Trasteangú san oideachas lán-Ghaeilge- deiseanna agus dúshláin.pdf.pdf (355.2Kb)
    Date
    2020
    Author
    Ó Brolcháin, Conchúr
    Ó Ceallaigh, TJ
    Peer Reviewed
    Yes
    Metadata
    Show full item record
    Ó Ceallaigh, T.J. agus Ó Brolcháin, C. (2020). Trasteangú san oideachas lán-Ghaeilge: Deiseanna agus dúshláin, Taighde agus Teagasc 7, lgh. 155-170.
    Abstract
    Is éard atá i gceist le trasteangú ná malartú córasach idir dhá theanga sa seomra ranga tumoideachais, chun tacú le foghlaim an ábhair agus le forbairt inniúlachta sa dá theanga de réir mar a théann na daltaí i dtaithí ar an dátheangachas. Ní réitíonn an trasteangú go maith le prionsabail an tumoideachais iomláin ar a bhfuil an t-oideachas Gaeltachta agus an tumoideachas lán-Ghaeilge bunaithe go daingean. Sa staidéar comparáideach seo, tugtar tuairisc ar dhearcthaí agus ar eispéiris múinteoirí i gcomhthéacsanna na Gaeltachta agus na gaelscoile i leith ról an trasteangaithe mar uirlis oideolaíoch. I measc na bhfoinsí sonraí, áirítear agallaimh aonair, fócasghrúpaí agus breathnóireachtaí sa seomra ranga. Bíodh is gur aimsíodh éagsúlachtaí i ndáil le beartais a bhain go sonrach leis an gcomhthéacs, thug na múinteoirí le fios go mbíonn coimhlint ar siúl go síoraí seasta idir úsáid chórasach chleachtadh sa tumtheanga. Ba dheacair do mhúinteoirí na buntáistí a bhaineann leis an trasteangú mar oideolaíocht thras-teanga sa tumoideachas a shainmhíniú agus a thuiscint. Soiléiríonn na torthaí taighde uiscí suaite na hoideolaíochta tras-teanga agus an fhéidearthacht atá fós le baint amach maidir le T1 sa tumoideachas.
    Keywords
    Trasteangú
    Tumoideachas
    Gaelscoil
    Gaeltacht
    Gaeilge
    Language (ISO 639-3)
    gle
    Publisher
    St. Mary's University College, Belfast
    Rights
    Open Access
    License URI
    https://www.smucb.ac.uk/
    URI
    https://www.smucb.ac.uk/academic/research/resjournal.asp?cid=158566400917
    https://dspace.mic.ul.ie/handle/10395/3000
    Collections
    • Gaeilge (Peer-reviewed publications)

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback